Zo maak je een goed beleidsplan voor taal-leesonderwijs

Zo maak je een goed beleidsplan voor taal-leesonderwijs

Het beleidsplan voor taal-leesonderwijs is een belangrijk groeidocument. Hierin staan de visie op en afspraken over het taal-leesonderwijs op jullie school. Zo is het voor iedereen in het team helder welke doelen en verwachtingen er zijn en op welke manier je het onderwijs vormgeeft. Daarmee zorg je voor een doorgaande lijn in het taal-leesonderwijs aan de kinderen. Maar hoe ontwikkel je een goed beleidsplan? Welke keuzes maak je? Onderwijsversterkers ondersteunt je met de bijeenkomsten Zo maak je een goed beleidsplan voor taal-leesonderwijs.

Maaike Jonker
Specialist basisvaardigheden

Inhoud & opzet

Tijdens de bijeenkomsten krijg je handvatten om het beleidsplan op te zetten en ondersteunen we je bij het maken van keuzes. Als je vervolgens jouw plan uitwerkt en instuurt, krijg je feedback van een van onze onderwijsversterkers.

Opbrengst

Je leert hoe je een duidelijke visie op taal-leesonderwijs vormgeeft en een beleidsplan voor je school maakt.

Voor wie

Intern begeleiders, zorgcoördinatoren, kwaliteitscoördinatoren, taalcoördinatoren, leraren, werkgroepen

Studiebelasting  

Totaal: 12 uur
Aantal bijeenkomsten: 2
Duur per bijeenkomst: 2 uur

Aanmelden

De aanmelding voor schooljaar 2024-2025 is gestart. Bij minimaal zes deelnemers kan dit aanbod doorgang vinden. Meld je hier aan. Data en locatie in overleg.

Wil je dit aanbod liever incompany afnemen of als masterclass of begeleiding op maat? Dat kan. Neem contact op om jullie wensen te bespreken.