Human dynamics in de groep

Human dynamics in de groep

Iedere leerling heeft mentale, emotionele en fysieke kwaliteiten. De ene leerling is alleen meer een denker, de ander een doener en de derde is meer intuïtief. Deze kwaliteiten hebben invloed op hoe kinderen met elkaar samenwerken, communiceren en hun leervoorkeur. Hoe krijg je meer inzicht in deze kwaliteiten? En hoe kun je er gebruik van maken en ervoor zorgen dat kinderen elkaar begrijpen, positief met elkaar omgaan en prettig samenwerken? Human Dynamics kan je hierbij ondersteunen.

Ellis Swagerman
Senior onderwijsversterker & Specialist jonge kind

Inhoud & opzet

Op een interactieve manier krijg je met je leerlingen in drie dagdelen inzicht in hoe jullie individueel en als groep functioneren. Jullie krijgen informatie, handvatten en leren effectiever communiceren. Na afloop van deze begeleiding heb je samen met je leerlingen een sterke basis gelegd voor een positieve groepsdynamiek en voelt iedereen zich gezien.

Opbrengst

  • Jullie maken kennis met de principes van Human Dynamics;
  • jullie leren de verschillen tussen elkaar herkennen, begrijpen en jullie krijgen handvatten om met de verschillen om te gaan;
  • jullie krijgen inzicht in hoe jullie individueel en als groep functioneren;
  • jullie krijgen meer begrip voor elkaar, een beter relatie en samenwerking.

Voor wie

Leerkrachten, docenten, intern begeleiders/ zorgcoördinatoren/ kwaliteitscoördinatoren, onderwijsassistenten en de groep leerlingen die zij lesgeven