Peuters en kleuters leren spelend in een doorgaande lijn

Peuters en kleuters leren spelend in een doorgaande lijn

Jonge kinderen leren vooral spelend: op school, het kindcentrum, de peuterspeelzaal, de kinderopvang en thuis. Hoe zorg je ervoor dat er een doorgaande lijn zit in dat spelend leren, zodat het kind er maximaal profijt van heeft? Dat bereik je onder meer door als leraar en pedagogisch medewerker de handen ineen te slaan en daar samen een plan voor te maken. De bijeenkomsten Peuters en kleuters leren spelend in een doorgaande lijn ondersteunen je daarbij en geven je handige tips en tricks voor de praktijk.

Susanne Hoogland
Specialist jonge kind

Inhoud & opzet

De onderwerpen die we in ieder geval behandelen zijn:

  • spelontwikkeling;
  • spel en spelbegeleiding;
  • verrijken van de speelleeromgeving;
  • ouders/verzorgers informeren over het belang van spelend leren;
  • samen een visiedocument over spelend leren opstellen.

We versterken je kennis met informatie en literatuur. Na elke bijeenkomst maken we de vertaalslag naar jouw praktijk met een praktijkopdracht.

Opbrengst 

Je hebt je kennis verrijkt over spelend leren van peuters en kleuters. In een document staat beschreven hoe jullie samen de doorgaande lijn in het spelend leren willen waarborgen.

Voor wie

Leerkrachten groep 1-2, pedagogisch medewerkers, onderwijsassistenten

Studiebelasting  

Totaal: 12 uur
Aantal bijeenkomsten: 4
Duur per bijeenkomst: 2 uur 

Aanmelden

De aanmelding voor schooljaar 2024-2025 is gestart. De bijeenkomsten gaan door bij minimaal zes deelnemers. Meld je hier aan. Data en locatie in overleg.

Wil je dit aanbod liever incompany afnemen of als masterclass of begeleiding op maat? Dat kan. Neem contact op om jullie wensen te bespreken.