We delen onze kennis en inzichten graag met je! Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief rechts onderaan de pagina.

Zoek op thema

Sinds 1 september 2021 is de vernieuwde Brede Vakinhoudelijk Richtlijn Dyslexie ingevoerd. Daarnaast is vanaf 1 januari 2022 het vernieuwde Protocol Dyslexie Diagnostiek en Behandeling 3.0 (PDDB 3.0) ingegaan. Wat betekent dit voor de praktijk? We nemen je mee in de belangrijkste veranderingen.
Je leerlingen laten na het afstandsonderwijs een gevarieerde doorgaande rekenontwikkeling zien. Het is zinvol om de verschillen in kaart te brengen en voor een passend aanbod te zorgen. Maaike Jonker, Specialist basisvaardigheden, geeft je hiervoor handvatten in deze blog.
Loopt je (hoog)begaafde kind/leerling tegen problemen aan (op school) of heb je het idee dat hij of zij vastloopt? Wil je dat je kind/leerling zijn of haar talenten optimaal kan benutten? Onderwijsversterkers ondersteunt het kind in zijn of haar ontwikkeling met begeleiding op maat.
Het onderwijsaanbod aanpassen aan de behoefte van meerkunners en hoogbegaafde kinderen kan best een uitdaging zijn! Hoe zorg je dat sterke leerlingen ‘aan’ gezet worden? En hoe kun je zo goed mogelijk afstemmen op hun behoefte?