Inhoud & opzet
Tijdens de bijeenkomsten kijken we kritisch naar onderwijsmythes en naar wat echt werkt. We zoemen in op didactische technieken die het beste werken, hoe lesstof het beste getoetst kan worden en op welke manier jij de organisatie van de instructies inricht. Thema’s die aan bod komen, zijn onder andere:
- presteren versus leren;
- didactische technieken;
- pedagogische interactie;
- betekenisvolle context;
- formatief evalueren;
- meervoudige perspectieven (reflectie).
Theorie en praktijk wisselen elkaar af. Als je dat wilt, kunnen we begeleide intervisiebijeenkomsten en/of consultatieve leraarbegeleiding toevoegen aan het traject.
Opbrengst
- Je hebt inzicht in wat werkt;
- je weet welke keuzes je kunt maken en waarom;
- je hebt bewezen didactiek geoefend;
- je hebt overzicht en inzicht in je aanbod;
- je weet waar je zelf iets kunt veranderen om je lessen te verbeteren.
Voor wie
Leerkrachten, intern begeleiders/ zorgcoördinatoren/ kwaliteitscoördinatoren, directie, schoolteam PO
Studiebelasting
Totaal: 15 uur
Aantal bijeenkomsten: 3
Duur per bijeenkomst: 2,5 uur
Aanmelden
De aanmelding voor schooljaar 2024-2025 is gestart. De bijeenkomsten gaan door bij minimaal zes deelnemers. Meld je hier aan. Data en locatie in overleg.
Bijeenkomsten incompany voor je hele team?
Wil je deze bijeenkomsten volgen als team incompany of als training of begeleiding op maat? Dat kan! Neem contact op dan maken we een afspraak om jullie wensen en de mogelijkheden te bespreken.